Wij creëren wendbare
organisaties die
in control zijn

Klantcases


a.s.r. is de Nederlandse verzekeringsmaatschappij voor alle verzekeringen. Bij a.s.r. werken 3375 medewerkers en met een omzet van € 4 miljard behoort a.s.r. tot de grootste verzekeraars van Nederland. ​De strategie van a.s.r. is gebaseerd op vier kernthema’s, waarvan kostenbeheersing er een is. De concurrerende positie van a.s.r. stond in de hypotheekmarkt onder druk door het kostenniveau.
Lees meer over deze case


SNS REAAL staat voor toegankelijke bank- en verzekeringsproducten. Het bedrijf hanteert een no-nonsense aanpak en is duidelijk en eerlijk naar haar klanten. Het motto ‘eenvoud in geldzaken’ moest ook van toepassing worden op de beleggingsproducten. Inmiddels is de verzekeraar VIVAT gesplitst van SNS Bank. VIVAT bestaat uit vijf verzekeringsmerken en één vermogensbeheerder: Zwitserleven, Zelf, Route Mobiel, Reaal, Proteq Dier & Zorg en ACTIAM.
Lees meer over deze case


Staalbankiers was een bank voor vermogende particulieren en kleinere en middelgrote instellingen. De private banking-activiteiten van de bank werden in 2016, het jaar van zijn 100-jarig bestaan, overgenomen door Van Lanschot Bankiers. ProMinded werd in 2014 ingeschakeld om de eerder ingezette private banking-strategie door te voeren (change the bank) naast alle dagelijkse activiteiten (run the bank). Een complex en bankbreed verandertraject moest leiden tot een duidelijke propositie en meer efficiëntie om Staalbankiers zo aantrekkelijker te maken voor een mogelijke overnamepartij. Deze werd in 2016 gevonden in Van Lanschot Bankiers. ProMinded begeleidde de migratie naar Van Lanschot en ondersteunt Staalbankiers bij het inleveren van de bankvergunning en de verdere afbouw van het bankbedrijf.
Lees meer over deze case


KAS BANK is een effectendienstverlener gericht op professionele partijen in de pensioen- en effectenwereld. Enkele gebeurtenissen in het verleden gaven het besef dat de processen integraal aangepakt moesten worden om een betere operationele efficiency te bereiken en om meer 'in control' te zijn. De tijd was rijp om een flinke stap te zetten op het gebied van operational excellence.
Lees meer over deze case


Het idee achter MUNT Hypotheken is ontstaan in de financiële crisis. Enerzijds werden er steeds minder hypotheken door banken afgesloten. Anderzijds waren institutionele beleggers die wilden investeren in de Nederlandse hypotheekmarkt, maar dat niet of nauwelijks rechtstreeks konden doen. Munt Hypotheken besloot om dat te organiseren zodat deze groep kon toetreden tot de hypotheekmarkt, buiten de bank om.
Lees meer over deze case


TOM is een alternatieve beurs en ontstaan uit onvrede over een bestaande situatie en de overtuiging dat het beter kan. Een beurs zal continu moeten innoveren en groeien om de toenemende datastroom aan te kunnen. Bij TOM zit innovatie in de genen, maar doelstellingen voor ontwikkeling werden bijna nooit gehaald, verzoeken van klanten resulteerden vaak in maatwerk en er was veel capaciteit nodig om bugs op te lossen. De druk op de interne organisatie om te leveren nam toe.
Lees meer over deze case