Het idee voor MUNT Hypotheken is ontstaan tijdens de financiële crisis. Enerzijds werden er steeds minder hypotheken door banken verstrekt. Anderzijds waren er institutionele beleggers die wilden investeren in de Nederlandse hypotheekmarkt, maar dat niet of nauwelijks rechtstreeks konden doen. MUNT Hypotheken besloot om dit te organiseren, zodat deze groep buiten de bank om kon toetreden tot de hypotheekmarkt.
Vanuit onze marketingkennis en ervaringen hebben we een gedegen marketing- en saleskalender samengesteld, waarin we alle deelprojecten en activiteiten hebben geïnventariseerd en ingepland. Samen met de mensen van MUNT Hypotheken en een aantal externe leveranciers heeft ProMinded het plan stelselmatig en gestructureerd uitgevoerd en de marketing met bijbehorende uitingen opgebouwd, zodat MUNT Hypotheken gelijk in optimale conditie van start kon gaan.
Na twee jaar heeft MUNT Hypotheken een plek in de top 5 van de markt veroverd en is voor een bedrag van meer dan 8 miljard euro aan hypotheken verstrekt. MUNT Hypotheken wordt beschouwd als een van de belangrijkste innovaties in het Nederlandse financiële landschap.